ศึกษาแนวคิดต่างๆ เกี่ยวกับการจัดจำหน่าย รูปแบบและลักษณะของสถาบันการตลาดในการจัดจำหน่าย การกำหนดนโยบายและวางแผนเกี่ยวกับช่องทางการจัดจำหน่าย และการกระจายสินค้าให้เกิดการได้เปรียบในการแข่งขัน การบริหารช่องทางการจัดจำหน่ายภายใต้สถานการณ์ที่เปลี่ยนแปลงไป ปัจจัยที่มีผลกระทบต่อการตัดสินใจเกี่ยวกับช่องทางการจัดจำหน่าย และการกระจายสินค้า การประยุกต์เทคโนโลยีที่ทันสมัยมาใช้ในการบริหาร
Study concepts of distrubution; forms and features of marketing institution in dustrubution; policy set-up and planning about distrubution channel and distribution of goods to create competitive advantage; management of channel in chaning situation; factors that affect decision about distribution channel and distribution of goods; and application of modern technology in management