Course Syllabus

 

อาจารย์ผู้สอน             อ.กฤติกา อินตา

สถานที่ติดต่อ              อาคารเฉลิมพระเกียรติ 56 พรรษา ชั้น 7 ห้อง 702 

เบอร์ติดต่อ                 086-1814422

1. Course Code:        GEBLC103

2. Course Title:         ภาษาอังกฤษเชิงวิชาการ (Academic English)

3. Credit:                 3 (3-0-6)

4. Responsible Section: Department of Languages and Communication, 
                                   Faculty of Business Administration and Liberal Arts

5. Semester:             1st semester, academic year 2020

6. Course description: Study and practice reading, speaking, listening, and writing English skills        
                                 for academic purposes.

7. Course Outline:

1.    แผนการสอน

สัปดาห์ที่

หัวข้อ/รายละเอียด

จำนวน

ชั่วโมง

กิจกรรมการเรียน

การสอนและสื่อที่ใช้

ผู้สอน

1

Course orientation

- Give instructions on online study

- Explain the course assessment

3

โปรแกรม PowerPoint

- Games

อ.กฤติกา อินตา

2-3

Unit 1 Project Meeting

- 1A Running a meeting

- 1B Suggestions and discussions

Assignment 1: Create a role play on an online meeting to find solutions for a problem-solution project

 

6

การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) 

- เอกสารประกอบการสอน

- โปรแกรม PowerPoint

แบบฝึกหัด/ Online lessons

- Games

อ.กฤติกา อินตา

4-5

Unit 2 Surveys and Questionnaires

- 2A Making questions for a survey

- 2B Making online surveys

Assignment 2: Prepare questions for a survey on the problem-solution project and create an online survey

6

การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) 

เอกสารประกอบการสอน

โปรแกรม PowerPoint

แบบฝึกหัด/ Online lessons

- Games

อ.กฤติกา อินตา

6-7

Unit 3 Interpreting Data

- 3A Analyzing results

- 3B Describing data

Assignment 3: Describe data based on the survey results

6

การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) 

เอกสารประกอบการสอน

โปรแกรม PowerPoint

แบบฝึกหัด/ Online lessons

- Games

อ.กฤติกา อินตา

8

Review

- Self-review on online lessons from Unit 1 – Unit 3 for midterm exam preparation

3

แบบฝึกหัด/ Online lessons

 

อ.กฤติกา อินตา

9

Midterm examination

 

 

อ.กฤติกา อินตา


10-11

Unit 4 Writing a Survey Report and Abstract

- 4A Writing a survey report

- 4B Writing an abstract

Assignments 4.1: Write a survey report outline and a report

Assignment 4.2: Write a survey report abstract

6

การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) 

เอกสารประกอบการสอน

โปรแกรม PowerPoint

แบบฝึกหัด/ Online lessons

- Games

อ.กฤติกา อินตา

12-13

Unit 5 Finding Solution

- 5A Creating a Persona

- 5B Finding the best solution

Assignment 5: Create a persona from the results of the survey

6

การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) 

เอกสารประกอบการสอน

โปรแกรม PowerPoint

แบบฝึกหัด/ Online lessons

- Games

อ.กฤติกา อินตา

14-15

Unit 6 Presenting

6A How to give a presentation

- 6B Describing a process

Assignment 6: Give a presentation to describe a process relating to the project’s work

6

การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) 

เอกสารประกอบการสอน

โปรแกรม PowerPoint

แบบฝึกหัด/ Online lessons

- Games

อ.กฤติกา อินตา

16

Review

- Self-review on online lessons from Unit 4 – Unit 6 for midterm exam preparation

 

แบบฝึกหัด/ Online lessons

 

อ.กฤติกา อินตา

17

Final examination

 

 

อ.กฤติกา อินตา

 

8.  แผนการประเมินผลการเรียนรู้

กิจกรรมที่

ผลการเรียนรู้

วิธีการประเมินผลนักศึกษา

สัปดาห์ที่ประเมิน

สัดส่วนของ

การประเมินผล

1

 

การตรงเวลาในการเข้าชั้นเรียนแบบออนไลน์ และการร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนของนักศึกษา 

จิตพิสัย

 

ตลอดภาคการศึกษา

 

10%

 

2

 

การศึกษาเรียนรู้ด้วยตนเองนอกเวลาเรียนผ่านบทเรียนออนไลน์ในโครงการการพัฒนาสมิทธิภาพทางภาษาอังกฤษของนักศึกษา มทร.ล้านนา

การเรียนรู้ด้วยตนเองผ่านบทเรียนออนไลน์

การทดสอบหลังเรียน

การทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์

 

ตลอดภาคการศึกษา

 

10%

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

พฤติกรรมและความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษเชิงวิชาการของนักศึกษาระหว่างการเรียน นักศึกษาได้ฝึกทักษะการใช้ภาษาอังกฤษเชิงวิชาการในการสื่อสารในสถานการณ์และวัฒนธรรมที่หลากหลายจากผลงานและ

การศึกษาค้นคว้าเพิ่มเติมนอกชั้นเรียนจากสื่อเทคโนโลยีต่างๆ

ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง

การเรียน Unit 1 – การแสดงบทบาทสมมติการประชุม

ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง

การเรียน Unit 2 – การสร้างแบบสอบถามเพื่อทำการสำรวจ

ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง

การเรียน Unit 3 – การบรรยายผลการสำรวจ

ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง

การเรียน Unit 4 – การเขียนรายงาน

ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง

การเรียน Unit 4 – การเขียนบทคัดย่อ

ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง

การเรียน Unit 5 – การสร้าง persona

ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง

การเรียน Unit 6 – การนำเสนอกลุ่ม

สัปดาห์ที่ 3

 

 

สัปดาห์ที่ 5

 

 

สัปดาห์ที่ 7

 

 

สัปดาห์ที่ 10

 

 

สัปดาห์ที่ 11

 

 

สัปดาห์ที่ 13

 

 

สัปดาห์ที่ 15

 

 

5%

 

 

5%

 

 

5%

 

 

10%

 

 

5%

 

 

5%

 

 

15%

 

 

4

ประเมินผลหลังการเรียนรู้รวม

ครั้งที่ 1

สอบกลางภาค Units 1 - 3

 

9

15%

5

ประเมินผลหลังการเรียนรู้รวม

ครั้งที่ 2

สอบปลายภาค Units 4 - 6

 

17

15%

 

9. Assessment Criteria

          Grade distribution is as follows:

Score Range

Grade

80-100

A

75-79

B+

70-74

B

65-69

C+

60-64

C

55-59

D+

50-54

D

0-49

F