Course Syllabus
อาจารย์ผู้สอน อ.กฤติกา อินตา
สถานที่ติดต่อ อาคารเฉลิมพระเกียรติ 56 พรรษา ชั้น 7 ห้อง 702 / ตึก จท.3 มทร.ชม.จอมทอง
เบอร์ติดต่อ 086-1814422
1. Course Code: GEBLC103
2. Course Title: ภาษาอังกฤษเชิงวิชาการ (Academic English)
3. Credit: 3 (3-0-6)
4.
Responsible Section: Department of Languages and
Communication,
Faculty of Business Administration and
Liberal Arts
5. Semester: 1st semester, academic year 2020
6.
Course description: Study and practice reading, speaking,
listening, and writing English skills
for academic purposes.
7. Course Outline:
|
|||||||
สัปดาห์ที่ |
หัวข้อ/รายละเอียด |
จำนวน ชั่วโมง |
กิจกรรมการเรียน การสอนและสื่อที่ใช้ |
ผู้สอน |
|||
1 |
Course orientation - Give instructions on online study - Explain the course assessment |
3 |
- โปรแกรม PowerPoint - Games |
อ.กฤติกา อินตา |
|||
2-3 |
Unit 1 Project Meeting - 1A Running a meeting - 1B Suggestions and discussions Assignment 1: Create a role play on an online meeting to find solutions for a problem-solution project
|
6 |
- การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) - เอกสารประกอบการสอน - โปรแกรม PowerPoint - แบบฝึกหัด/ Online lessons - Games |
อ.กฤติกา อินตา |
|||
4-5 |
Unit 2 Surveys and Questionnaires - 2A Making questions for a survey - 2B Making online surveys Assignment 2: Prepare questions for a survey on the problem-solution project and create an online survey |
6 |
- การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) - เอกสารประกอบการสอน - โปรแกรม PowerPoint - แบบฝึกหัด/ Online lessons - Games |
อ.กฤติกา อินตา |
|||
6-7 |
Unit 3 Interpreting Data - 3A Analyzing results - 3B Describing data Assignment 3: Describe data based on the survey results |
6 |
- การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) - เอกสารประกอบการสอน - โปรแกรม PowerPoint - แบบฝึกหัด/ Online lessons - Games |
อ.กฤติกา อินตา |
|||
8 |
Review - Self-review on online lessons from Unit 1 – Unit 3 for midterm exam preparation |
3 |
- แบบฝึกหัด/ Online lessons
|
อ.กฤติกา อินตา |
|||
9 |
Midterm examination |
|
|
อ.กฤติกา อินตา |
|||
10-11 |
Unit 4 Writing a Survey Report and Abstract - 4A Writing a survey report - 4B Writing an abstract Assignments 4.1: Write a survey report outline and a report Assignment 4.2: Write a survey report abstract |
6 |
- การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) - เอกสารประกอบการสอน - โปรแกรม PowerPoint - แบบฝึกหัด/ Online lessons - Games |
อ.กฤติกา อินตา |
|||
12-13 |
Unit 5 Finding Solution - 5A Creating a Persona - 5B Finding the best solution Assignment 5: Create a persona from the results of the survey |
6 |
- การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) - เอกสารประกอบการสอน - โปรแกรม PowerPoint - แบบฝึกหัด/ Online lessons - Games |
อ.กฤติกา อินตา |
|||
14-15 |
Unit 6 Presenting - 6A How to give a presentation - 6B Describing a process Assignment 6: Give a presentation to describe a process relating to the project’s work |
6 |
- การเรียนแบบ online active learning และใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือ (co-operative learning) - เอกสารประกอบการสอน - โปรแกรม PowerPoint - แบบฝึกหัด/ Online lessons - Games |
อ.กฤติกา อินตา |
|||
16 |
Review - Self-review on online lessons from Unit 4 – Unit 6 for midterm exam preparation |
|
- แบบฝึกหัด/ Online lessons
|
อ.กฤติกา อินตา |
|||
17 |
Final examination |
|
|
อ.กฤติกา อินตา |
|||
8. แผนการประเมินผลการเรียนรู้ |
|||||||
กิจกรรมที่ |
ผลการเรียนรู้ |
วิธีการประเมินผลนักศึกษา |
สัปดาห์ที่ประเมิน |
สัดส่วนของ การประเมินผล |
|||
1
|
การตรงเวลาในการเข้าชั้นเรียนแบบออนไลน์ และการร่วมกิจกรรมในชั้นเรียนของนักศึกษา |
จิตพิสัย
|
ตลอดภาคการศึกษา
|
10%
|
|||
2
|
การศึกษาเรียนรู้ด้วยตนเองนอกเวลาเรียนผ่านบทเรียนออนไลน์ในโครงการการพัฒนาสมิทธิภาพทางภาษาอังกฤษของนักศึกษา มทร.ล้านนา |
- การเรียนรู้ด้วยตนเองผ่านบทเรียนออนไลน์ - การทดสอบหลังเรียน - การทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์
|
ตลอดภาคการศึกษา
|
10%
|
|||
3
|
พฤติกรรมและความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษเชิงวิชาการของนักศึกษาระหว่างการเรียน นักศึกษาได้ฝึกทักษะการใช้ภาษาอังกฤษเชิงวิชาการในการสื่อสารในสถานการณ์และวัฒนธรรมที่หลากหลายจากผลงานและ การศึกษาค้นคว้าเพิ่มเติมนอกชั้นเรียนจากสื่อเทคโนโลยีต่างๆ |
- ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง การเรียน Unit 1 – การแสดงบทบาทสมมติการประชุม - ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง การเรียน Unit 2 – การสร้างแบบสอบถามเพื่อทำการสำรวจ ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง การเรียน Unit 3 – การบรรยายผลการสำรวจ - ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง การเรียน Unit 4 – การเขียนรายงาน - ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง การเรียน Unit 4 – การเขียนบทคัดย่อ - ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง การเรียน Unit 5 – การสร้าง persona - ประเมินผลการเรียนรู้ระหว่าง การเรียน Unit 6 – การนำเสนอกลุ่ม |
สัปดาห์ที่ 3
สัปดาห์ที่ 5
สัปดาห์ที่ 7
สัปดาห์ที่ 10
สัปดาห์ที่ 11
สัปดาห์ที่ 13
สัปดาห์ที่ 15
|
5%
5%
5%
10%
5%
5%
15%
|
|||
4 |
ประเมินผลหลังการเรียนรู้รวม ครั้งที่ 1 |
สอบกลางภาค Units 1 - 3
|
9 |
15% |
|||
5 |
ประเมินผลหลังการเรียนรู้รวม ครั้งที่ 2 |
สอบปลายภาค Units 4 - 6
|
17 |
15% |
|||
9. Assessment Criteria
Grade distribution is as follows:
Score Range |
Grade |
80-100 |
A |
75-79 |
B+ |
70-74 |
B |
65-69 |
C+ |
60-64 |
C |
55-59 |
D+ |
50-54 |
D |
0-49 |
F |
- Teacher: Krittika Inta