ศึกษาลักษณะของตลาดบริการ พฤติกรรมและเทคนิควิธีการแบ่งกลุ่มลูกค้าการใช้ส่วนประสมทางการตลาดสำหรับบริการเพื่อบรรลุคุณภาพการให้บริการ ความพึงพอใจของลูกค้า แนวคิดต่าง ๆ ทางด้านการตลาดบริการที่สำคัญต่อความพึงพอใจของลูกค้า กลยุทธ์การสร้างความสัมพันธ์ โปรแกรมการสร้างสัมพันธภาพ ปัจจัยที่มีผลต่อความสำเร็จในการนำเทคนิควิธีการต่าง ๆ ไปปฏิบัติ วิธีการใช้ข้อมูลของลูกค้าในการออกแบบผลิตภัณฑ์และบริการต่าง ๆ ซึ่งเพิ่มความจงรักภักดีต่อตราสินค้า

A study of market behavior and segmentation techniques. The use of the marketing mix for services to achieve quality of service. Customer Satisfaction various concepts of marketing services is critical to customer satisfaction. Strategies to Build Relationships Relationship building program Factors affecting success in implementing various techniques to practice how to use customer data in product design. And services that enhance brand loyalty.